S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na Vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

 

 


 

 

 

 

Podporuje mojeID

NOVINKY

arr3ČERPACÍ STANICE MUC-OFFPředstavujeme Vám naší novou čerpací stanici MUC-OFF, kterou najdete v našem servisu a odběrním... arr3NEOPRENOVÉ MASKY NA OBLIČEJ Velmi kvalitní neoprenové masky na obličej / ve dvou velikostních provedeních / . Vhodné... arr3ŘEZAČKA NA MOTOKROSOVÉ PNEU HARDLINE TREAD DOCTOR ŘEZAČKA MOTO PNEU   Lehké ruční nářadí, které pomocí vysoké teploty a ostrého břitu umožní... arr3LEVNÉ KVALITNÍ BRZDOVÉ DESKY KYOTO    Ceny již od 124,- za balení 1 páru. ...

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 2 150,00 Kč (81,29 EUR)
skladem
naše cena 2 250,00 Kč (85,07 EUR)
skladem
naše cena 299,00 Kč (11,30 EUR)
skladem

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 1 450,00 Kč (54,82 EUR)
skladem
naše cena 699,00 Kč (26,43 EUR)
skladem
naše cena 1 840,00 Kč (69,56 EUR)
skladem

Autorizovaný dealer Neken MXTECH-ESHOP

 

Ubytování pro motorkáře

 

 


KONTAKTY

Miroslav Závrbský
2.května 1594
tel: +420607510220
mxtech@seznam.cz
VÝDEJNÍ MÍSTO ESHOPU, MOTOSERVIS

OBCHODNÍ PODMÍNKY
Obchodní podmínky

 

OBCHODNÍ PODMÍNKY

 


ÚVODNÍ USTANOVENÍ

 

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup na internetových obchodech provozovaných na doménách www.mxtech-eshop.cz (dále jen Internetový obchod).

Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je :



Miroslav Závrbský

s místem podnikání : 2. května 1594, Napajedla 763 61

ODBĚRNÍ MÍSTO ESHOPU, MOTO SERVIS

IČ  74832051  DIČ  CZ8305084414 - jsme plátci DPH

 

Zapsané podle §71 ods.2 živnostenského zákona v živnostenském rejstříku vedeném v Městském úřadě v Kroměříži

bankovní spojení : 43 - 5686120287 / 0100


EET – podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online. V případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.


Přijímáme platební karty.



Technické dotazy, servis +420 607 510 220

Eshop +420 775 582 622

Email: mxtech@seznam.cz

 

 

PROVOZNÍ DOBA : PONDĚLÍ - PÁTEK 9:30 - 13:00 POLEDNÍ PAUZA 14:00 - 18.00

MXTECH-ESHOP 2.května 1594, Napajedla

 

dále jen prodávající

 

 

Je-li druhou smluvní stranou naproti prodávajícímu spotřebitel, tedy osoba, která neuskutečňuje nákup v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen Spotřebitel), řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami Občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a Zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Není-li smluvní stranou spotřebitel, avšak fyzická či právnická osoba nakupující v rámci své podnikatelské činnosti na , řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami Obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb.), vše ve znění platných novel.

 

OBJEDNÁVKA - KUPNÍ SMLOUVA



Tyto obchodní podmínky prodávajícího upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky občanský zákoník vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy  uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou / kupující/ prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.mxtech-eshop.cz , a to prostřednictvím rozhraní webové stránky.


Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků
. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České a Slovenské republiky.

Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.

- Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná.

- Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.

Zbožím se rozumí zboží nabízené a dodávané prodávajícím v souladu s jeho předmětem podnikání. Jedná se zejména o oblečení, propagační předměty a jiné doplňky k motocyklům. Specifikace objednaného zboží se co do množství a druhu vždy uvádí v objednávce a daňovém dokladu (faktuře).

Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením kupní smlouvy, reklamační řád a dodací podmínky, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.

Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávající, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log, aj. Prodávající nebo smluvních partnerů prodávající, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.

Kupující pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží" kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),

- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a

- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka").

Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat košík". Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího").

Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. 

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

 

PŘIJETÍ OBCHODNÍCH PODMÍNEK



Odesláním objednávky kupující ( spotřebitel ) stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně reklamačního řádu, a že s nimi souhlasí a bere je plně na vědomí. Na tyto obchodní podmínky a reklamační řád je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. V případě uzavření objednávky kupujícím jsou obchodní podmínky také zaslány kupujícímu v příloze potvrzovacího emailu o objednávce.

 

Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.

Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.



ZMĚNY ČI ZRUŠENÍ ZE STRANY PRODÁVAJÍCÍHO

 

Prodávající si vyhrazuje právo zrušit či změnit objednávku, resp. kupní smlouvu nebo její část, v případě, že :

 

a) není schopen obstarat požadované zboží v požadovaném množství

b) je zboží vyprodáno a není možné jej kupujícímu dodat

c) má pochybnosti o důvěryhodnosti kupujícího či údajích uvedených v objednávce a domnívá se, že jednání kupujícího by mohlo vést k finanční újmě prodávajícího. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. Případné dohodnuté změny v objednávce, resp. kupní smlouvě, zanese prodávající do objednávkového systému. V případě, že kupujícímu touto situací vzniknou jakékoliv přeplatky či nedoplatky u prodávajícího, zavazují se obě smluvní strany tyto finanční položky neprodleně vyrovnat.

 

ZMĚNY V OBJEDNÁVCE ZE STRANY KUPUJÍCÍHO

 

Kupující má právo objednávku měnit  a opravovat až do okamžiku předání zboží k odeslání, které je mu oznámeno emailem.

 

STORNO OBJEDNÁVKY ZE STRANY KUPUJÍCÍHO

 

Lze provést písemně emailem nebo telefonicky. Za včasné oznámení děkujeme.



ZBOŽÍ NA OBJEDNÁVKU

 

Pokud je zboží objednáno speciálně pro zákazníka, znamená, že zboží není skladem u prodejce a zboží se musí objednat od dodavatele. Pokud kupující s tím souhlasí, nelze již tuto objednávku zrušit. Jedná se  zejména o speciální doplňkové díly na motocykly a jiné zboží  například výfuky, kola, motory aj. specifické zboží.

Kupující je plně seznámen s dodací lhůtou a bere na vědomí, že se dodací lhůta může o pár dní prodloužit. Kupující je ale vždy informován o stavu jeho objednávky.

Prodávající v případě potřeby zašle kupujícímu zálohovou fakturu na zboží. Cena zálohy je sjednávána individuálně mezi prodávajícím a kupujícím. Po uhrazení ze strany kupujícího je zboží objednáno u dodavatele - výrobce.

Kupujícímu je v případě odeslání ze strany prodávajícího účtován pouze cenový rozdíl za zboží.

V případě, že kupující chce zrušit objednávku na zboží, které bylo pro něj speciálně po dohodě objednáno, je stanoven storno poplatek ve výši 50 % ze zaplacené zálohové částky.

 

UPOZORNĚNÍ: FOTOGRAFIE U ZBOŽÍ JSOU POUZE ILUSTRATIVNÍ A NEMUSÍ SE SHODOVAT SE SKUTEČNOSTÍ.

 

POŠTOVNÉ


V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

V případě nevyzvednutí kupujícím balíku s objednaným zbožím je balík vrácen zpět prodávajícímu. Zboží lze opětovně zaslat kupujícímu dle domluvy s prodávajícím. Kupující

je povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení předem na účet prodávajícího.

Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

 

 

ZASÍLÁNÍ ZBOŽÍ PO ČESKÉ A SLOVENSKÉ REPUBLICE

 

ČESKÁ POŠTA s.p pouze po České republice

 

Česká pošta s.p. zboží doručí až k Vám domů nebo do firmy. V případě, že zboží chcete doručit na jinou, než fakturační adresu, nezapomeňte tuto skutečnost zadat při objednávce nebo registraci. V případě zájmu je možné domluvit osobní vyzvednutí zboží .

 

PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOST PPL po České republice

 

Než k vám přijede přepravce PPL, bude Vás řidič sám kontaktovat na uvedeném telefonním čísle, aby Vám oznámil, že Vám veze zásilku. Standardní čas doručení je 8-18 hodin.
Přesný čas doručení nelze upřesnit. Přibližný harmonogram doručení na Vaše PSČ můžete zjistit ve sledování zásilky po zadání čísla zásilky na www.ppl.cz
Cestu zásilky je možné sledovat na internetu na webové stránce www.ppl.cz. Zásilka bude doručena následující pracovní den po převzetí zásilky.

 

PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOST PPL po Slovenské republice zajišťuje přepravní společnost DHL. Tel.č. DEPO DHL Slovensko +421 232 774 2014

 

 

PŘEVZETÍ BALÍKU A PŘÍPADNÁ REKLAMACE POŠKOZENÍ

 

Při převzetí zásilky je povinností kupujícího zkontrolovat obal a obsah zásilky. Převzetím zásilky stvrzujete, že jste zásilku převzali bez zjevných závad.

V případě doručování Českou poštou zkontrolujte poškození obalu nebo zboží a je nutné, aby kupující sepsal s doručovatelem nebo na poště škodní protokol . Reklamaci uplatní kupující nejpozději do 24 hodin od převzetí od doručovatele.

V případě doručování přepravní společností PPL,  pokud je obal nebo zboží poškozené, sdělte to přímo na místě řidiči. Pokud zjistíte, že obsah zásilky je poškozený až po jejím převzetí a rozbalení, informujte přepravce do 3 pracovních dnů.

Doporučujeme pořídit fotodokumentaci stavu zásilky bezprostředně po rozbalení. K reklamaci kupující dokládá veškeré vnitřní a celkové obalové ( vycpávkové ) materiály.  Neprodleně po převzetí zboží je nutné provést prohlídku zboží a bez zbytečného odkladu oznámit zjevné vady výrobku.



CENÍK POŠTOVNÉHO - ceny přepravy a dobírky jsou udávány včetně DPH



  • DOBÍRKA ČR + 30,-

 

  • PLATBA PŘEVODEM ČR 0,-

Platby pouze z českého účtu v českých korunách na český účet prodávajícího, pouze na vyžádání.

 

  • OSOBNÍ ODBĚR Napajedla 0,-

 

Platba hotově nebo platební kartou při převzetí. V případě osobního vyzvednutí zboží je nutné, aby se kupující předem telefonicky domluvil s prodávajícím na termínu a času vyzvednutí zboží. Na uvedené adrese je pouze odběrní místo eshopu.

     

  • PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOSTÍ PPL 90,- / HMOTNOST do 25 KG /

 

  • BALÍK DO RUKY ČESKÁ POŠTA 90,- / HMOTNOST do  25 KG /

 

  • DOPORUČENÝ DOPIS MENŠÍCH ROZMĚRŮ

Viz platba převodem ČR 40,- nebo 70,- včetně dobírky – zaslání pouze po ČR. Možnost zvolit na menší druh zboží a to : trika, rukavice, samolepky, destičky aj. o rozměrech max. 21cm X 25 cm X 2 cm. Doručení do 3 dnů ode dne odeslání. Nelze zaslat zboží větších rozměrů viz popis ŠPATNÁ VOLBA POŠTOVNÉHO ZE STRANY KUPUJÍCÍHO

 

PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOST PPL NA SLOVENSKO - 250,- včetně dobírky / HMOTNOST do 20 KG /

 

Doručení do druhého dne ode dne odeslání. Doručování zásilky na Slovensku zajišťuje přepravní společnost DHL.tel.č. DEPO DHL Slovensko +421 232 774 2014

 

PŘI OBJEDNÁVCE NAD 5000,- Kč DOPRAVA po České republice ZDARMA / HMOTNOST do 25 KG - PPL, ČP /

 

PŘI OBJEDNÁVCE NAD 6000,- Kč DOPRAVA na Slovensko ZDARMA / HMOTNOST do 20 KG /

 

Doručení do druhého dne ode dne odeslání. Doručování zásilky na Slovensku zajišťuje přepravní společnost DHL. Tel.č. DEPO DHL Slovensko +421 232 774 2014

 

 

DOPRAVA ZDARMA U JEDNOTLIVÝCH PRODUKTŮ

 

Doprava zdarma se týká označených konkrétních produktů na eshopu. Tento způsob je vždy označen symbolem - doprava zdarma - přímo u konkrétního produktu. V případě, že Váš nákupní košík - objednávka bude obsahovat i jiné zboží / bez uvedeného symbolu - doprava zdarma - / vztahuje se i na toto zboží doprava zdarma. Doprava zdarma je platná pro zaslání po České i Slovenské republice. U přepravy na Slovensko je účtována pouze dobírka.

 

PŘEPRAVA MOTO A ATV PNEU

 

Náklady dle zákona č.185/2001 Sb., § 38a, odst. 5 činí 1 až 3 Kč/kg a jsou součástí prodejní ceny. Zajišťujeme zpětný odběr pneu, olejů, maziv atd.

TISKOVÁ_ZPRÁVA - ŽIVOTNOST PNEU GOODYEAR DUNLOP TIRES doc.

 

CENÍK PŘEPRAVNÉHO PRO PNEU  - systém eshopu uvádí pouze poštovné pro standartní zásilky. V případě objednání pneu ve vyšším počtu než 2 kusy / na objednávku do 2 kusů pneu se vztahuje 1x poštovné  - platí pro ČR + SR / bude částka za poštovné nad 2 kusy upravena ve faktuře.

 

 

POŠTOVNÉ PRO PŘEPRAVU PNEU PO ČESKÉ REPUBLICE

 

Silniční pneu – max. 2 kusy na 1 poštovné, 3 – 4 kusy pneu + 100,- Kč , 5-6 kusů pneu + 200,- Kč , 7-8 kusů pneu + 300,- Kč , 9-10 kusů pneu + 400,- Kč

 

Motokrosové pneu – max. 4 kusy na 1 poštovné, 5 – 8 kusů pneu + 150,- Kč , 9-12 kusů pneu + 300,- Kč atd.

 

ATV pneu standartní rozměry pneu pokud není uvedeno u zboží jinak platí max. 2 kusy na 1 poštovné, 3 – 4 kusy pneu + 150,- Kč , 5-6 kusů pneu + 300,- Kč , 7-8 kusů pneu + 400,- Kč , 9-10 kusů pneu + 500,- Kč

ATV užitkové pneu větších rozměrů - ceny poštovného dle individuální domluvy s prodejcem.


POŠTOVNÉ PRO PŘEPRAVU PNEU PO SLOVENSKÉ REPUBLICE

 

Silniční pneu – max. 2 kusy na 1 poštovné, 3 – 4 kusy pneu + 200,- Kč , 5-6 kusů pneu + 400,- Kč , 7-8 kusů pneu + 600,- Kč , 9-10 kusů pneu + 800,- Kč

 

Motokrosové pneu – max. 4 kusy na 1 poštovné, 5 – 8 kusů pneu + 200,- Kč , 9-12 kusů pneu + 400,- Kč atd.

 

ATV pneu pokud není uvedeno u zboží jinak platí max. 2 kusy na 1 poštovné, 3 – 4 kusy pneu + 200,- Kč , 5-6 kusů pneu + 400,- Kč , 7-8 kusů pneu + 600,- Kč , 9-10 kusů pneu + 800,- Kč

ATV užitkové pneu větších rozměrů - ceny poštovného dle individuální domluvy s prodejcem.

 

NADVÁHOVÝ LIMIT BALÍKU

 

V případě objednání zboží nadstandardních rozměrů nebo překročení váhového limitu nad 25 kg pro zaslání po České republice bude účtováno nadměrné poštovné nad 25 kg + 100 ,- nevztahuje se na pneu. Přepravné pro pneu viz ceník víše.

V případě hmotnosti zboží nad 20 kg pro zaslání po Slovenské republice bude zásilka zaslána kupujícímu přepravní společností DHL a bude účtováno nadměrné poštovné nad 20 kg + 200,- nevztahuje se na pneu. Přepravné pro pneu viz ceník víše.

 

 

ŠPATNÁ VOLBA POŠTOVNÉHO ZE STRANY KUPUJÍCÍHO

 

Zboží má větší rozměry než je uvedeno u poštovného např. DOPORUČENÝ DOPIS – zasílání pouze po ČR, rozměry 21 cm x 25 cm x 2 cm , nebo je zasíláno do jiné země - zboží má být zasíláno mimo ČR atd. má prodávající nárok cenu poštovného kupujícímu navýšit. Poštovné bude prodávajícím upraveno ve faktuře.

U zboží na shopu není udávána váha. V případě, že zboží přesahuje váhový limit udávaný u možností dopravy / pro ČR maximální hmotnost zboží 25 kg, pro SR maximální hmotnost zboží 20 kg, nebo obsahuje více počtů kusů pneu viz odstavec poštovné pro přepravu pneu, má prodávající nárok cenu poštovného kupujícímu navýšit.

Prodávající informuje o navýšení ceny přepravy kupujícího telefonicky vždy před odesláním zboží.

 

ZASÍLÁNÍ ZBOŽÍ DO ZAHRANIČÍ

 

Cena zboží se u dodávek do Slovenské republiky , Německa , Polska, Rakouska , Velké Británie může lišit. Ceny u zboží uvedené v Eurech jsou pouze orientační.

Dobírková částka v případě doručování do Slovenské republiky bude přepočtena kupujícímu při převzetí zásilky v EUR v hotovosti dle aktuálního kurzu, který naleznete zde (http://www.csob.cz/cz/Csob/Kurzovni-listky/Stranky/kurzovni-listek-detail.aspx?Currency=EUR)  / devize nákup , kurz platný v den podání zásilky /. Platbu za zboží nelze ji na místě zaplatit kartou. Doručování zásilky na Slovensku zajišťuje přepravní společnost PPL ve spolupráci s DHL.

 

ZASÍLÁNÍ ZBOŽÍ MIMO ČR A SR

 

např. Německo , Polsko, Rakousko , Velké Británie aj. zajišťuje přepravní společnost DPD. Zaslání do jiných zemí mimo ČR a SR je možné dle domluvy s prodávajícím. Prodávající zasílá kupujícímu před fakturu na zboží včetně poštovného pro zvolenou zem. Po zaúčtování platby na účtu prodávajícího je kupujícímu zasláno zboží. Spolu se zbožím obdrží kupující fakturu. Doba doručení v dnech je stanovena dle přepravní služby DPD do dané země.



ODESLÁNÍ ZBOŽÍ

 

Kupující je informován o odeslání zboží v den jeho expedice a to na email, který uvedl při uzavření objednávky. Kupující bere plně na vědomí a je srozuměn s úložní dobou při zvoleném poštovném.

Kupující je v den odeslání zboží přepravními společnostmi / PPL, ČESKÁ POŠTA - balík do ruky / informován o převzetí balíků od prodávajícího a to formou emailu či SMS. Přepravce informuje kupujícího o datu doručování / dle přepravce i možné hodině doručování / , dále zasílá podací číslo balíku pro možné sledování pohybu balíku. Tyto informace neobdrží kupující v případě volby poštovného - doporučený dopis menších rozměrů .

Dle možností přepravce si může kupující s přepravcem pozměnit doručovací den, čas apod. Tato podmínka je pouze ale na daných možnostech přepravce, nelze jí brát jakou samozřejmou.

V případě odeslání zboží prodávajícím již nemá možnost prodávající nijak pozměňovat údaje v adrese apod.

Časový harmonogram doručování balíku kupujícímu není prodejci znám, tuto skutečnost si kupující může zjistit na základě podacího čísla u daného přepravce.

 



PRÁVO SPOTŘEBITELE



Odstoupení od kupní smlouvy

Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.

Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího mxtech@seznam.cz

Kupující - má právo požadovat za zboží peníze nebo jiné zboží. Náklady vynaložené na vrácení či výměnu zboží nese v plné výši kupující.


V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

V případě, že je mezi prodávajícím a kupujícím dle vzájemné domluvy sjednána jiná delší lhůta  pro odstoupení od smlouvy než-li zákonná 14 dnů, je tato skutečnost vždy uvedena v daňovém dokladu vystaveném prodávajícím kupujícímu. V případě, že tato skutečnost není uvedená v daňovém dokladu platí i nadále lhůta 14 dnů od obdržení (převzetí) zboží.

V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí.

V případě poškození zboží , nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

 

Součástí potvrzujícího emailu o obdržení objednávky eshopem jsou součástí přílohy obchodní podmínky a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy – vrácení zboží. V případě vrácení zboží kupující vyplní tento formulář a zašle ho prodávajícímu spolu se zbožím.

 

MOŽNOST VRÁCENÍ ZBOŽÍ

 

V případě výměny za jinou velikost nebo jiné zboží má kupující možnost tuto skutečnost oznámit prodávajícímu telefonicky nebo písemně ještě před odesláním. Urychlí se tím výměna zboží.

Zboží zasílá kupující prodávajícímu balíkem bez dobírky.

 

MÍSTO VRÁCENÍ

 

V  případě odstoupení od smlouvy v rámci 14 denní lhůty od převzetí zboží je kupující - spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží na adresu :

 

MXTECH Miroslav Závrbský, 2. května 1594, Napajedla 76361

tel: +420 607 510 220 , +420 775 582 622 , email: mxtech@seznam.cz

 

 

Kupující bere na vědomí:

 

Že v případě úmyslného poškození výrobku nebo nesprávné manipulace s výrobkem, to vše s cílem získání majetkového prospěchu v rámci reklamačního řízení, může být toto jeho jednání kvalifikováno jako trestný čin podvodu. Prodávajícímu pak vzniká nárok na náhradu škody, kterou mu kupující svým jednáním způsobil.

 

Kupující nemůže v souladu s § 1837 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy:

 

a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,

d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,

e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,

g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,

i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,

j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,

k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo

l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu nelze, pokud bylo zboží již částečně spotřebováno. Nelze také odstoupit od smlouvy na zboží, jehož charakter to vylučuje, zejména z hygienických důvodů (např. rtěnky, krémy, řasenky, šampony, kondicionéry, štětce na líčení apod.). Pokud bude vrácené zboží neúplné, poškozené či viditelně opotřebené, může prodávající uplatnit náhradu škody.



VÝMĚNA ZBOŽÍ - POKYNY PRO KUPUJÍCÍHO - SPOTŘEBITELE

 

V případě potřeby ( např. nevhodná velikost, barva …) je prodávající povinen kupujícímu nepoužité, nepoškozené zboží s originální etiketou vyměnit za jiný druh. Vrácené zboží musí mít originální obal.  V případě, že vrácené zboží není dodáno s obaly / etikety připevněné - nedodané / nebo je vrácené zboží neúplné, poškozené či viditelně opotřebené, může dle zákona prodávající uplatnit náhradu škody. Pokud požadované zboží není skladem vrací prodávající kupujícímu peníze. Zboží kupující zasílá prodávajícímu BEZ DOBÍRKY.

Na okopírovanou fakturu / originál si ponechá kupující / kupující prodávajícímu napíše, co žádá. Zda výměnu zboží za jinou velikost, za jiný druh nebo vrácení peněz / viz odstavec odstoupení od smlouvy / . V případě výměny zboží prodávající zašle po obdržení balíčku kupujícímu požadovanou velikost. NÁKLADY SPOJENÉ S VÝMĚNOU ZBOŽÍ ČI VRÁCENÍM NESE V PLNÉ VÝŠI KUPUJÍCÍ.

 

ZAJIŠŤUJEME ZPĚTNÝ ODBĚR U NÁS ZAKOUPENÝCH NEBEZPEČNÝCH ODPADŮ - MOTOROVÉ A PŘEVODOVÉ OLEJE, AKU BATERIE, OLEJOVÉ FILTRY , NEMRZNOUCÍCH KAPALIN, PNEU AJ.

 

 

REKLAMAČNÍ ŘÁD



Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů.


Tento reklamační řád byl zpracován dle Občanského zákoníku a Zák. o ochraně spotřebitele a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen "zboží"), u něhož jsou uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen "reklamace").


Prodávajícím je :

Miroslav Závrbský, Na Dílech 164/19, Kroměříž 76701

IČO: 74832051 , DIČ : CZ 8305084414

 

s místem podnikání / odběrní místo eshopu, moto servis /

Miroslav Závrbský MXTECH , 2. května 1594, Napajedla 76361

IČO: 74832051 , DIČ : CZ 8305084414

 

Kupující / spotřebitel / je subjekt, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.

Spotřebitel, tedy osoba, která neuskutečňuje nákup v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen Spotřebitel), řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami Občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a Zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.).


Kupující / fyzická či právnická osoba , který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží

Fyzická či právnická osoba nakupující v rámci své podnikatelské činnosti , řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami Obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb.), vše ve znění platných novel. Záruka na zboží 3 měsíce.



PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

 

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

Prodávající odpovídá kupujícímu / spotřebitel / , že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.

Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

 

Záruku nelze uplatnit v následujících případech:

 

- vypršela-li u reklamovaného zboží záruční doba přede dnem uplatnění reklamace – záruka zanikla,
-došlo k neoprávněné změně údajů v záručním listu 
-zboží určené k reklamaci není dodáno s originálními doklady (doklad o koupi a záruční list) 
-na zboží byly porušeny ochranné samolepky či pečetě instalované výrobcem či autorizovaným servisem 
-zboží bylo neodborně instalováno, upravováno či opravováno 
-zboží bylo používáno v rozporu s přiloženým návodem k použití 
-nelze reklamovat také běžné opotřebení zboží 
-zboží bylo poškozeno živly (oheň, blesk, el. výboj a pod.)

-vada vznikla nedodržením pokynů stanovených výrobcem
-vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží.
-vada vznikla provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení výrobce

 

Práva plynoucí ze záruky:

 

Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží za nové získává kupující záruku novou v délce 24 měsíců.


Spotřebitel při uplatnění záruky má:

 

Jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
Jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny.
Jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny.
Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny.

 

VYŘÍZENÍ REKLAMACE

 

Je provozovna prodávajícího - Kvítkovická 583, Napajedla 76361

 

Rozhodne-li se kupující reklamovat zboží osobně v provozovně prodávajícího, doporučujeme, aby si domluvil předem termín návštěvy e-mailem nebo telefonicky.
Za situace, kdy prodávající rozhodl o zaslání zboží zpět k sobě, si kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu, vyhovujícího nárokům přepravy křehkého zboží, a označí zásilku příslušnými symboly.
Po řádném vyřízení reklamace vyzve prodávající kupujícího k převzetí vyřízené reklamace.
Vždy je třeba písemného vyhotovení protokolu o zjištěných závadách a formě jejich odstranění.

 

MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ


K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.

V případě reklamace zboží kupujícím, která nebude zdárně vyřízena prodávajícím, do jednoho roku od uplatnění tohoto práva má kupující možnost podat návrh na mimosoudní řízení. Prodávající má povinnost se do 15 dnů vyjádřit . ČOI má na vyjádření a vyřízení do 90 dnů.

 

DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN


Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

 

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ


Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo(dále společně vše jen jako „osobní údaje").
Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.

V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:

- požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,

- požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.

Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

 

ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES


Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

DORUČOVÁNÍ

Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.

 

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní / zahraniční / prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknuta platnost ostatních ustanovení.

Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím elektronické podobě.

 

DOTAZNÍK SPOKOJENOSTI S NÁKUPEM

 

Děkujeme za Váš názor. V průběhu následujících 14 dnů Vám bude zaslán hodnotící dotazník Heureka.cz  Můžete se tak podělit o své zkušenosti s nákupem a zbožím s ostatními. Budeme velmi rádi, pokud dotazník vyplníte. Odesílání dotazníku tedy nemůže eshop ovlivnit a nemůže hodnocení zákazníků měnit či přepisovat ve svůj prospěch. Eshop se k danému hodnocení uděleném kupujícím může pouze písemně vyjádřit.

Zasílání dotazníku je zasláno automaticky systémem Heureka / nezasílá prodávající, ale automatický systém / a to i v případě:

- že zboží bylo na objednávku / delší dodací lhůta se kterou kupující souhlasil a zboží mu nebylo ještě odesláno /

- storno objednávky - ať už ze strany eshopu či kupujícího atd.