COMGATE patří mezi největší poskytovatele online plateb v Česku. Činnost COMGATE je dozorována Českou národní bankou a COMGATE je držitelem licence České národní banky pro vydávání elektronických peněz. Při nakládání s platebními údaji splňuje COMGATE nejvyšší bezpečnostní standard kartových asociací PCI DSS.
Jak nakládáte s daty z platebních karet?
ComGate Payments vlastní licenci ČNB jako platební instituce. V rámci dohledu ČNB splňujeme přísná kritéria pro nakládání s osobními údaji (pravidla pro nakládání s osobními údaji).
Zprostředkovávají pouze platbu, plátce-zákazník zadává čísla z platební karty v zabezpečeném rozhraní třetí strany, např. banky. Se samotnými údaji tedy nedisponujeme.
Jak fungují platby přes COMGATE platební bránu?
Platební brána COMGATE nabízí rychlý, pohodlný a bezpečný způsob placení na internetu. Platbu provedete přímo na platební bráně po dokončení objednávky, nebo vás brána přesměruje do internetového bankovnictví, případně na stránku, která odpovídá zvolené platební metodě v objednávce. Po odeslání platby vám COMGATE zašle e-mail, ve kterém najdete odkaz pro sledování stavu platby, nebo ve kterém obdržíte instrukce pro dokončení platby. Všechny informace o vašich platbách včetně čísla platební karty jsou zabezpečeny šifrovanou komunikací a COMGATE s nimi nakládá v souladu s nejvyšším bezpečnostním standardem kartových asociací PCI DSS.
Jak probíhá platba kartou přes COMGATE platební bránu?
- Zadáte údaje své karty do zabezpečeného formuláře na platební bráně a odešlete platbu.
- GoPay předá informaci o platbě partnerskému procesorovi, který transakci předloží příslušné karetní asociaci (např. VISA nebo MasterCard). Ta zajistí napojení transakce do banky, která vydala kartu, přes kterou je platba zadána.
- Vydavatelská banka rozhodne o schválení platby a své rozhodnutí předá procesorovi, který dál informuje COMGATE.
- COMGATE informaci zpracuje.
- Pokud banka platbu schválí, je objednávka do několika minut označena jako zaplacená a předána dále ke zpracování.
Co se stane, když se plátci-zákazníkovi nepodaří platbu dokončit?
S každou založenou platbou odchází plátci-zákazníkovi notifikace, na základě které se může k platbě vrátit do doby vypršení doby expirace platby. V notifikaci klient nalezne odkaz k platbě pro změnu platební metody a její dokončení.
Do kdy je platební odkaz aktivní?
Platební odkaz zůstává aktivní do vypršení expirace platby. Po celou dobu může plátce-zákazník platbu dokončit. Platba se po vypršení časového limitu přepne do stavu „nezaplacená”.
Lze poslat odkaz na platbu?
Ano, tuto možnost jako eshop máme. Nazýváme ji “Nová platba”, vygenerujeme Vám nový odkaz přímo v našem Klientském portálu v sekci Platby >Nová platba a následně plátci-zákazníkovi zašleme na jeho e-mail.
Vrácení finančních prostředků STORNO ČI REFUNDACE - jaký je rozdíl mezi stornem a refundací?
Storno platby je určeno pro případy, kdy byla objednávka v e-shopu zrušená a plátce nemá v úmyslu transakci dokončit. Na rozdíl od refundace musí být platba ve stavu "očekávaná" (tzn., že plátce ještě částku neuhradil).
Refundace je určena pro již založené a proplacené platby. Stav platby tak musí být "zaplacená".
Vrácení již vámi zaplacené objednávky, vrácení finančních prostředků.
V případě, že vaši objednávku budeme muset z jakéhokoliv důvodu zrušit-stornovat ( např. z důvodu nedostupnosti zboží apod. ) budou vám zaplacené peníze poukázany nazpět. Platbu provádíme ihned po domluvě s plátcem-zákazníkem. Berte jen prosím na vědomí, že převod mezi bankami může chvíli trvat.
- V případě platby kartou vracíme plátci-zákazníkovi peníze výhradně pomocí refundace přes platební bránu. Nikdy nevracíme peníze jiným způsobem, např. převodem na bankovní účet zákazníka. Toto je pravidlo karetních společností MasterCard a Visa.
- Pokud plátce-zákazník uhradil platbu pomocí odložené platby, vracíme zákazníkovi peníze výhradně pomocí refundace přes platební bránu.
- V případě, že plátce- zákazník platil bankovním převodem, vracíme peníze na bankovní účet zákazníka.
Odložená platba MALL Pay 
Odložená platba umožňuje zákazníkům e-shopu odložit úhradu nákupu až o několik dnů. Obchodník obdrží potvrzení o zaplacení okamžitě a peníze mu poukážeme ve standardní době. Odložená platba přináší moderní alternativu pro dobírku. Pomáhá nakoupit i zákazníkům, kteří třeba zrovna čekají na výplatu a objednávku by jinak odložili na později.
Nabízíme pro vás odloženou platbu ve spolupráci s MALL Pay.
Platební metoda MALL Pay umožňuje zákazníkovi bezplatné odložení úhrady nákupu až o 14 dnů po doručení zásilky. Schválení platby netrvá déle než pár vteřin. Plátce-zákazník je o úspěšném ověření informován e-mailem od MALL Pay spolu s informacemi k úhradě dlužné částky.
Proces platby
- Plátce-zákazník si nejprve v e-shopu vybere platební metodu MALL Pay.
- Následuje jednoduché ověření identity skrze SMS kód.
- Plátce-zákazník je o úspěšném ověření informován e-mailem spolu s informací, kdy a kam má odloženou platbu uhradit.
Plátce-zákazník má možnost uhradit platbu do 14 dnů po doručení. Maximální částka platby MALL Pay je 50 000 Kč.