Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 5 000,00 Kč a máte dopravu ZDARMA
Novinky
23.11.2021
ODLOŽTE SI PLATBU S MALL PAY
Platební metoda MALL Pay umožňuje zákazníkovi bezplatné odložení úhrady nákupu až o 14 dnů po doručení zásilky. Schválení platby netrvá déle než pár v... číst celé
09.11.2021
PLATEBNÍ BRÁNA COMGATE
Nabízí všechny nejpoužívanější platební metody včetně online platby kartou nebo platby přes online bankovní tlačítka. Většina plateb probíhá online, t... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Blog
TEXTILNÍ BRAŠNY SADDLEMEN
07.04.2022
TEXTILNÍ BRAŠNY SADDLEMEN
kvalitní zpracování v různých tvarových provedeních číst celé
VATY DO VÝFUKU / TLUMÍCÍ POLŠTÁŘE
31.03.2022
VATY DO VÝFUKU / TLUMÍCÍ POLŠTÁŘE
nové druhy výplní do motocyklových výfuků číst celé
Zobrazit všechny články

 

 


 

 

 

 

JAK FUNGUJE EVANS?

Jak to funguje

Překročení limitů daných vodou

Voda je excelentní kapalina pro chlazení, dokud je v tekutém skupenství, ale v okamžiku, kdy se změní v páru, nemá prakticky žádnou kapacitu pro přenos tepla. Evans je špičková kapalina pro přenos tepla v motorech, protože zůstává v tekutém skupenství až nad teplotu 180°C. Tento článek popisuje výhody výrazně vyššího bodu varu.

Horká místa "hot spots"

V rámci systému chlazení motoru jsou nejžhavější povrchy ty přilehlé ke spalovací komoře, a to konkrétně vložky válců a hlavy válců. V těchto horkých místech je vysoká pravděpodobnost odpaření vody a snížení efektivního chlazení, vedoucí ke ztrátě výkonu a zbytečnému poškození motoru. Když chladící kapalina tímto spůsobem selhává, motor se stává ještě žhavější, což vede k dalším přehřátým povrchům a dalšímu odpařování vody.

Evans chladící kapaliny bez obsahu vody jednoduše nevaří kolem těchto horkých míst a zaručují efektivní chlazení i v těch nejnáročnějších provozních podmínkách, kterým můžete motor vystavit. Když se voda změní v páru, dochází k přetlaku v chladícím systému, který má neblahý vliv na životnost hadic a dalších komponentů. Znatelně vyšší bod varu chladících kapalin Evans znamená o 75% menší tlak než u kapalin na bázi vody, což znamená méně namáhaný chladící systém.

Voda obsahuje kyslík, který způsobuje korozi a podporuje elektrolytickou aktivitu, která dále poškozuje kovové součásti motoru. Evans chladící kapaliny bez obsahu vody eliminují korozi a elektrolytickou aktivitu, čímž razantně zvyšují životnost motoru.

Fyzikální omezení vody

V rámci systému chlazení motoru jsou nejžhavější povrchy ty přilehlé ke spalovací komoře, a to konkrétně vložky válců a hlavy válců. Evans dokazuje, že chladící kapaliny na bázi ethylen-glykolu pravidelně překračují hranici teploty, která dělí efektivní jádrový var (místo A na obrázku) od neúčinného Kritického tepelného toku.

Kritický tepelný tok je synonymem pro pojem Departure from Nucleate Boiling (DNB). Nastává-li tato situace v chladícim systému, pokrývá se povrch na přehřátých místech bublinkami páry, což zabraňuje přenostu tepla (místo B na obrázku). Protože pára odvádí méně než třetinu tepla, než dokáže voda, dochází k rapidnímu přehřívání v inkriminovaných místech. To vede k začarovanému kruhu přehřívání...

Toto přehřívání a nadměrné tepelné namáhání vede k mnohým problémům, zejména se jedná o:

  • Deformace vložek válců a hlav válců
  • Předčasné zápaly u karburátorových motorů
  • Snížená účinnost spalování v motorech s přímým vstřikem paliva
  • Narušení ve formě pitingů kolem vložek válců, hlav válců a vodní pumpy.
  • Kavitace způsobená párou unikající na sací straně vodní pumpy.
  • Přehřívání při chodu motoru i po jeho vypnutí.

Caterpiller uvádí, že “Přehřívání je nejobvyklejší příčinou odstávky stroje a způsobuje více než polovinu kritických poškození motoru".

Chemická omezení vody

Přestože je voda levná a snadno dostupná, je zároveň příčinou koroze v chladích systémech (viz obrázky).

Zahřátá voda odvádí značný podíl rozpuštěného kyslíku, ale při chladnutí absorbuje kyslík čerstvý. Tento princip vede k opakovanému cyklu koroze, který je ještě umocněn u starších vozů bez expanzních nádob.

Voda také působí jako elektrolyt, pokud jsou v ní rozpuštěny pevné látky jako soli vodního kamene. To podporuje galvanickou korozi, kdy ušlechtilé kovy podléhají kovům méně ušlechtilým - častým projevem jsou pittingy.

Receptury inhibitorů koroze se v průběhu let několikrát změnily, ale ne vždy k lepšímu. Produkty na bázi dusitanů, silikátů a boritanů jsou na trhu dlouhá léta, zatímco OAT (Organic Acid Technology) inhibitory se objevují až v poslední době. OAT formulace jsou často označovány jako "long-life", na základě možnosti jejich cca pětiletého použití, zatímco statndardní nemrznoucí kapaliny mají trvanlivost 1-2 roky.

Přestože OAT směsi s vodou jsou nyní používány ve většině nových vozů, ukázaly se jako méně úspěšné u vozů starších a u těžkých naftových agregátů nákladní, stavební a zemědělské techniky. Po několika letech používání chladích kapalin na bázi OAT se mnoho výrobců heavy-duty motorů, dopravců a přepravců vrací k původním formulacím na bázi dusitanů nebo k hybridním OAT / HOAT složením. Jedním z důvodů této změny byla malá ochrana proti pittingům vložek válců.

K udržení účinné úrovně inhibitorů koroze jsou v některých případech používána doplňková aditiva pro chladící systémy. Obvykle jsou tato aditiva pod- nebo předávkována, což vede k urychlenému průběhu koroze, pittingům vložek válců nebo ucpávání kanálků chladiče ztuhlými inhibitory koroze.

Evans chladící kapaliny bez obsahu vody obsahují minimum kyslíku a jsou celkem špatnými vodiči v porovnání s chladícími kapalinami na bázi vody. Tím je eliminována koroze a degradace chladící kapaliny samotné. Z těchto důvodů jsou Evans Waterless Engine Coolants považovány za CELOŽIVOTNÍ !

Novinky z našeho blogu

TEXTILNÍ BRAŠNY SADDLEMEN
07.04.2022
TEXTILNÍ BRAŠNY SADDLEMEN
kvalitní zpracování v různých tvarových provedeních číst celé
VATY DO VÝFUKU / TLUMÍCÍ POLŠTÁŘE
31.03.2022
VATY DO VÝFUKU / TLUMÍCÍ POLŠTÁŘE
nové druhy výplní do motocyklových výfuků číst celé
TLAKOVÁ MYČKA MUC-OFF
22.03.2022
TLAKOVÁ MYČKA MUC-OFF
mycí souprava pro motocykly a jízdní kola číst celé

 

 


PROČ NAKOUPIT PRÁVĚ U NÁS?
  • OVĚŘENÝ ESHOP S HISTORIÍ - NA TRHU JIŽ OD ROKU 2009
  • VELKÝ VÝBĚR ZBOŽÍ ZA PŘIJATELNÉ CENY
  • PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP K ZÁKAZNÍKOVI, SPOLEHLIVOST
  • ODBORNÉ PORADENSTVÍ - ROZUMÍME TOMU, CO PRODÁVÁME
  • MOŽNOST ODBORNÉ MONTÁŽE ZAKOPENÝCH VÝROBKŮ V NAŠEM MOTO SERVISU
NAJDETE NÁS NA FACEBOOKU A INSTAGRAMU

 

MXTECH-ESHOP MŮŽETE SLEDOVAT NA FACEBOOKU

MXTECH-ESHOP MŮŽETE SLEDOVAT NA INSTAGRAMU

 

 

KONTAKTY
MXTECH-ESHOP
Aneta a Miroslav Závrbští
PONDĚLÍ - PÁTEK 9:30 -13:00 a 15:00 -17:00
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Obsah webu je v celém rozsahu chráněn autorským právem. Není-li výslovně uvedeno jinak, není možné obsah přebírat, kopírovat, reprodukovat ani dále šířit jinými kanály, s výjimkou tisku pro osobní potřebu a stručných citací či náhledů na sociálních sítích s uvedením zdroje. Souhlas s užitím obsahu musí být vždy písemný a lze o něj požádat. Vlastníkem a provozovatelem těchto webových stránek je Miroslav Závrbský.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz